Cxense Display
Tilbage til blog oversigten
fredag 3. februar 2017 kl. 06:54
Hvorfor uforudsigelighed er en dårlig strategi

Som startup gør man selvfølgelig det, ingen andre har tænkt på. Det nye og det uforudsigelige. Det er vel det, der netop karakteriserer startups?

Det er selvfølgeligt, at man ikke skal røbe alle sine hemmeligheder til sin konkurrenter. At holde på sine hemmeligheder er netop med til at opretholde konkurrencefordele, men det er uforudsigelighed ikke nødvendigvis.

Forskellene mellem at være hemmelighedsfuld og uforudsigelig forklares i Harvard Business Review. Hvor førstnævnte har sine åbenlyse fordele er sidstnævnte uhensigtsmæssigt i forretningsmæssige sammenhænge. For uforudsigelighed handler ikke om at undgå at være forudsigelig og derfor nem at udkonkurrere. I forretningsverdenen er uforudsigelighed synonym med bluff, distraktion og ubalance.

Why Being Unpredictable Is a Bad Strategy i Harvard Business Review fastslår, at det modsatte af at være uforudsigelig nok ikke er blot at være forudsigelig, men snarere at være strategisk.

 

LÆS OGSÅ: Ny CEO til din startup?

 

 

Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign