Cxense Display

SKRIV TIL OS

Ligger du inde med en spændende nyhed, en god iværksætterhistorie eller har du en god idé til et emne, du synes vi bør skrive om, så hører vi gerne fra dig.

Vi foretrækker at modtage pressemeddelelser og andet redaktionelt input på mailen redaktion@ivaerksaetteren.dk.

Vi modtager mange gode tip fra vore læsere, og har selvfølgelig ikke mulighed for at bringe alt. Herunder er et par retningslinier, der viser lidt om hvordan vi tænker når vi udvælger stof til bladet.

Iværksætterhistorier

Vi lægger vægt på, at de iværksættere vi portrætterer er i gang med deres virksomhed. Ideer har vi alle, men det er dem, som kaster sig ud i iværksætterlivet som har erfaringer, der kan være spændende at viderebringer til andre iværksættere.

Langt de fleste af de iværksættere, vi skriver om, er iværksættere som vokser eller har ambitioner om at vokse. Det skal tolkes bredt - en lille butik kan sagtens blive til en stor butik og siden til flere butikker. Det vi lægger vægt på er at iværksætterne bag har et ønske om, at virksomheden skal blive til noget større, måske i ekspresfart, måske bare hen ad vejen. Det er erfaringer med vækst, som vi synes er spændende at formidle til andre iværksættere.

I vores iværksætterhistorier fokuserer vi på de udfordringer, virksomheden har mødt, som andre iværksættere kan lære af. De virksomheder vi interviewer skal derfor være indstillede på ikke kun at fortælle om succeserne, men også om fejltagelserne, blindgyderne og forhindringerne - og selvfølgelig om, hvordan man overkom eller omgik dem.

Vi tilstræber objektivitet, og er derfor ikke interesserede i færdige historier fra skribenter, som arbejder som PR-konsulent for en given virksomhed eller organisation. Men vi vil gerne høre om virksomheden med henblik på måske selv at skrive en historie.

Ekspert-indlæg i bladet

Bladet har faste samarbejder med en række eksterne eksperter, som skriver om f.eks. jura og regnskab. Vi er altid åbne over for nye artikelforslag.

Indlæg fra eksperter skrives i objektivt sprog og må ikke indeholde opfordringer til at henvende sig til pågældende ekspert - altså være en “skjult” reklame. Det er vigtigt for bladet troværdighed, at det er gennemskueligt for læserne hvad der er annoncer og hvad der er uafhængigt redaktionelt stof.

Der ydes ikke betaling for ekspert-indlæg.

Freelance-skribenter

Bladet har allerede en række dygtige freelancere, som vi trækker på, men vi er altid interesseret i at høre fra nye dygtige freelanceskribenter. Det er vigtigt, at du har indblik i iværksætteres vilkår og forståelse for, hvad det vil sige at drive en iværksættervirksomhed og erfaring med erhvervsstof/erhvervslivet er et absolut krav. Det er naturligvis også et krav, at du skriver godt, men det er ikke et krav at du er uddannet journalist.

Bemærk, at vores iværksætterportrætter er meget fokuseret på de forretningsmæssige aspekter af at drive en virksomhed, og mindre på personen eller personerne bag. Det er derfor ikke nok, at du er dygtig til at portrættere personligheder - du skal også kende til forretningslivet så du kan stille de rigtige spørgsmål.

Arrangement-kalenderen

Vi hører gerne om arrangementer, som kan være relevante at medtage i bladets arrangementkalender. Vore superabonnenters arrangementer har førsteprioritet i det trykte magasin, og er der plads til overs, prioriterer vi efter hvad vi på redaktionen tror vil interessere flest muligt. Her på websitet og i vores ugentlige nyhedsmail bringer vi kun arrangementer fra vore superabonnenter og samarbejdspartnere.

Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign