Cxense Display
Findes i: #53 (Maj/2010) side 8
Artikeltype: Ideer
Forfatter(e): Iben F. Skjærlund
   
Nahi Abou Hantach, 26, og Samer Hachim, 25, har åbnet en kiosk i Odense. Det usædvanlige er, at der ikke blot er tale om en fysisk forretning men også om en webbutik, der leverer varer til kundens dør inden for 45 minutter. Kernen i begge dele af forretningen er kundens helhedsoplevelse.

”En typisk kiosk er en rodebutik, der er proppet med varer, og som er meget uoverskuelig. Vi fokuserer på at indrette vores butik så simpelt som mulig, så det bliver nemt for kunderne. Det skal være lyst og venligt, og frem for alt skal der være plads på gulvet, selvom vi har mange varer,” siger Samer Hachim, der sammen med Nahi Abou Hantach åbnede Online-Kiosken.dk for to måneder siden.
”Den klassiske opfattelse af en kiosk er, at det er en nødløsning. Hvis man ikke ved hvad man ellers skal, så åbner man en kiosk. Men vi ser det som en udfordring at bevise, at det er et marked der kan udvikles,” siger Samer Hachim, der ved siden af købmandshandlen læser til cand.negot. i engelsk.
”Torsdag til søndag kan man bestille vores varer på nettet og få dem leveret til døren i hele Odense mod et gebyr på tyve kr. Vi havde egentlig tænkt, at målgruppen var unge mellem 18 og 30, som kunne bestille vores festpakker med sodavand, spiritus og isterninger. Men mange andre ser også fordele i at benytte servicen, f.eks. ældre mennesker og plejehjem. Så det er blevet meget populært,” siger Samer Hachim og fortæller, at det derfor var nødvendigt at ansætte fire medarbejdere umiddelbart efter åbningen af kiosken, der i øvrigt har tredoblet omsætningen siden de nye ejere tog over.
”Mange kiosker og købmandsbutikker har svært ved at klare sig. Men vi mener, at man kan få meget ud af at tænke nyt. Vores langsigtede mål er derfor at lave en form for portal, hvor kiosker kan tilmelde sig og blive franchise-tagere af vores koncept,” slutter Samer Hachim.

Læs mere på www.online-kiosken.dk

Relaterede

En ny istid truer (1) // Kildevandssheiken (1) // Innovation er svaret (1) // Ernst & Youngs bud på succes og fiasko (1) // Isterningemanden (1) // Moderne mælkemand savner konkurrenter (1) // Forretning der bærer frugt (1) // En Lille Hjælper til innovation (1) // ”The gate- keepers have lost their keys” (1) // Din mobile cykelsmed (1) // En krydret succes (1) // Nyt hjælpemiddel til genoptræning (1) // Da regnskabet gik på nettet (1) // Andre boller på suppen (1) // Køkken uden komfur (1) // På kanten af fremtiden (1) // Planket af de store (1) // Gode historier i kedelig indpakning (1) // En hård nød at knække (1) // Indbrudstyvens skræk (1) // Navnet er Ricco (1) // Vakuumpakket iværksætteri (1) // Stolthed og synlighed skal skabe succes (1) // Tænk stort fra start - eller hvad? (1) // Pas på pionerånden (1) // Cykelbanditten bryder med traditionerne (2) // Sprogøre for musik (1) // Hvorfor flytter danske iværksættere til Silicon Valley? (1) // Husk din yndlingsvin (1) // Mød Jesper Buch - manden med opskriften på succes (1) // Iværksætterhøjskolen (1) // Nyt dansk koncept skaber super solceller (1) // Gamle vaser i nye striber (1) // Pistoler, piger og pilsnere (1) // Tre-To-En.Nu: Iværksætteri på en ny måde (1) // Bliver passionerede iværksættere ramt af stress? (1) // Prisvindende papkrykkeiværksættere (1) // Interview med direktøren i Københavns første tech co-working space (1) // Iværksætter, forudse fremtiden! (1) // Bloddonation og global impact (1) //
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign