Cxense Display
Findes i: #13 (Juni/2005) side 34
Artikeltype: Markedsføring
Forfatter(e): Jesper H. Andersen
   
Hellere én stor end tre små annoncer, mener de hos Hedal:Kruse:Brohus A/S. Og gerne tekst til at forklare hvad produktet handler om, også selv om nogle springer annoncen over.

Syv udbrydere fra et selskab i Maersk Data Gruppen startede i april 2002 selskabet Hedal:Kruse:Brohus A/S, der laver elektroniske kataloger – dvs. programmer til at automatisere større kataloger til tryk og/eller web. Det går godt og de er nu 17 ansatte.
Firmaets nuværende annoncekampagne i Børsen og Computerworld er direkte inspireret af et seminar, Lars Hedal var på med Claus Due som foredragsholder for et halvt år siden.
Adm. direktør og medstifter, Lars Hedal fortæller:
»Som iværksætter skal man være meget målrettet. Man skal vælge medierne med omhu og så hellere en stor end tre små annoncer. Vi kører på forsiden af Børsens tillæg »Børsen Marked« hver tredje uge hvor vi har alle tre annoncemoduler tværs over bunden på forsiden. Fordi vi ønskede at dominere mediet.«
»Og så tror jeg også på det Due også fortalte, nemlig at man skal bruge noget tekst til at forklare hvad det her egentlig er for noget. Især med et produkt som vores er det nødvendigt. Man skal ikke være bange for at tale folk i søvn. Dem der har brug for det, skal nok lytte. Andre må gerne springe annoncen over.«
»Vi har afsat en – dog forholdsvis lille – procentdel af vores omsætning på markedsføring, for det er en god måde at gøre det på. Så tvinges man til at tænke sig om, inden man bruger penge og har ikke pludselig brændt en masse af, fordi man blev fristet af en masse muligheder.«

Virker godt med online
»Vores målgruppe er marketingchefer. Vi rekvirerede tal fra medierne og valgte Børsen og Computerworld. Det vi kunne se, var at mange læsere af Computerworld også var marketingchefer med teknologisk interesse.«
»Vores erfaring er desuden, at annoncer virker godt sammen med online annoncering, fordi online annonceringen giver andre responsmuligheder. Vi høster så at sige responsen online via den interesse, annoncerne giver.«
Og en god annonce, hvad er det?
»Den vi havde i Børsen den 30. marts har indtil videre givet mødeaftaler med to helt nye kunder, samt et øget kendskab og en øget interesse som vi mærker på bl.a. vores messer.«

Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign