Cxense Display
MARKEDSFØRING

Gå digitalt eller go home

”Gå digitalt og få større succes”, ”Er du og din virksomhed klar til fremtiden?” og ”Træn de digitale færdigheder” er blot nogle af de overskrifter, du vil møde på dette års Global Entrepreneurship Week. Og det kan kun glæde sådan en som mig, der til dagligt arbejder med at markedsføre og sætte fokus på netop vigtigheden af den digitale udvikling.
MARKEDSFØRING

Bliv synlig i det digitale landskab

Idéen er klar, og du ved, hvor du skal hen med din forretning. Du har kunder i butikken, men du har brug for flere eller større kunder, så du kan holde liv i din drøm og fortsætte som selvstændig. Du ved godt, at kunderne ikke kommer af sig selv. Men hvad kan du gøre for, at dit brand bliver mere synligt i det digitale landskab, hvor der er hård konkurrence om at tiltrække sig potentielle kunders opmærksomhed?
MARKEDSFØRING

Branding på den store klinge

Når tankerne går på tv-reklamer, kan man som iværksætter nærmest se for sig, hvordan tusindkronesedlerne forsvinder ud i alle retninger, når kampagnen kører. Alligevel er der over de seneste år begyndt at være flere iværksættervirksomheder, der bruger tv-mediet i deres markedsføring. Iværksætteren har talt med Toke Kruse, stifter af Billy, og Mikkel Marius Winter, CMO i GoMore, om at køre tv-reklamer for at høre om målsætninger, processen og et par gode råd.
MARKEDSFØRING

Dansk e-handel, en branche i top!

Den danske e-handel er en branche i vækst, og ikke mindst har den revolutioneret måden, vi køber på. Hvert år hædres dem, der viser vejen og gør det bedst med årets E-handelspris – en motivationsfaktor for etablerede såvel som nystartede netkøbmænd.
MARKEDSFØRING

Vestjysk idé bliver til dansk vækst i USA

Det er under et år siden, Mogens Møller stiftede virksomheden Twami med samarbejdspartneren Patrick Moog. Efter knap et år med solid vækst og et besøg i USA er virksomheden nu fusioneret med Sleeknote og er klar til ny vækst.
MARKEDSFØRING

7 Adwords fejl der kan koste dig dyrt

Flere og flere virksomheder har opdaget, at de skal være synlige på Google. og Her er Adwords et godt redskab til at opnå synlighed med det samme. Den stigende interesse fra flere og flere virksomheder har også gjort, at konkurrencen på de forskellige søgeord er steget og dermed også klikprisen. På grund af dette er det vigtigt at komme godt fra start med sin Adwords annoncering. For at komme godt i gang med Adwords er det vigtigt, at man undgår en række generelle Adwords fejl.
MARKEDSFØRING

Når partnerne skaber din succes

Den eller de rette salgspartnere kan være forskellen på succes og fiasko inden for salg af teknologi, navnlig software. Mogens Hafstrøm Nielsen er en af landets førende eksperter i hvordan man skaber en velfungerende salgskanal. Her giver han et indblik i, hvordan partneraftaler bør skrues sammen.
MARKEDSFØRING

Det mobile medielandskab

Spørger man forbrugerne, om de vil have markedsføring på mobilen, er svaret et klart nej. Men virkeligheden er en anden – klik og aktiveringsrater kan være skyhøje, og flere og flere forbrugere kan nås på denne måde. Facebook spår, at de snart vil have mere trafik på deres mobile platform end på nettet. Har du råd til at se tiden an?
MARKEDSFØRING

Grib dit marked

Du har verdens bedste produkt og verden ligger for dine fødder – du skal bare lige have gang i salget. Dén øvelse kaldes ”Go To Market”, og starter med en lang række grundlæggende overvejelser. Her serverer vi et indblik i, hvordan Vækstfonden hjælper sine porteføljevirksomheder i mål med den svære øvelse.
MARKEDSFØRING

Sådan får du et lækkert design til næsten ingen penge

For mange iværksættere kan designet af en ny hjemmeside, produkt, nyhedsbrev eller koncept være en større og bekostelig opgave. Derfor har nogle en tendens til at vælge at nedprioritere betydningen af designet, fordi man måske hverken har tiden eller de nødvendige kompetencer eller midler til at løse opgaven.
MARKEDSFØRING

Mød din kunde

Kommunikationen i en virksomhed fortæller mere om virksomheden, end mange måske forestiller sig. Blandt andet om du reelt er interesseret i dine kunder og deres behov, eller om du mest er optaget af dig selv.
MARKEDSFØRING

Sociale medier handler stadig om salg

Fansider og endeløse opdateringer er ikke det eneste svar, hvis man gerne vil sælge produkter på Facebook. Den største fordel ved mediet er overset af de fleste, mener Robin Roy Hansen fra firmaet GoSocial.
MARKEDSFØRING

3 bøger om søgemaskineoptimering

Der er kommet et pænt lille udvalg af SEO-bøger det seneste års tid. Morten Vadskær, der driver Kondomaten.dk, har tygget sig igennem og giver her sit bud på, hvilken af de tre du skal købe...
MARKEDSFØRING

15 minutters berømmelse – når medierne hjælper salget på vej

Som iværksætter har man ofte begrænsede budgetter til rådighed til annoncering. Derfor har det stor værdi at få gratis omtale i medierne og blive eksponeret for nye kunder. Men hvad kan man selv gøre for at få medierne til at fatte interesse for vores start-up?
MARKEDSFØRING

Salg på Facebook starter med fans - men hvordan får du dem?

Sociale medier som f.eks. Facebook rummer markedsføringsmuligheder for helt almindelige små virksomheder, som hverken har et stort marketingbudget eller et verdenskendt brand. Men spillereglerne er nye, og traditionel produktfokuseret markedsføring kan du glemme alt om. For Facebook er ikke bare en ny slags mailingliste.
MARKEDSFØRING

Markedsføring på 100 måder

Som iværksættere har vi et stort behov for at markedsføre os selv, når vi skal gøre vores nye virksomhed og vores nye produkter kendte for kunderne. Men samtidig har vi ofte begrænsede midler at bruge til markedsføring. Så på hvilken måde skal vi markedsføre os for at få mest for pengene?
MARKEDSFØRING

Succes på messen

Hvorfor flokkes folk om nogle messestande, når du er på salgsmesse, mens andre står tomme hen? Og hvordan får man det maksimale ud af sin messe-investering? Vi har lokket de gode tricks ude af eksperterne.
MARKEDSFØRING

Dit website skal forstærke din forretning

Hvordan får man et stærkt website, der passer til ens forretning? Det spørgsmål har vi stillet til en af webbranchens veteraner, der her rundhåndet deler ud af sin erfaring til nye og ’gamle’ iværksættere.
MARKEDSFØRING

"Skal jeg nu også til at kommunikere?"

Selv små virksomheder og iværksættere skal nu lære at kommunikere. Er det at skyde gråspurve med kanoner, eller er der et reelt behov, som jeg blot ikke kan få øje på? Og hvordan kommer jeg i nærheden at kunne kommunikere uden at skulle afsætte hele firmaets budget?
MARKEDSFØRING

Skandinaviens første reklamebureaukonsulenter

Iværksættervirksomheden Hestbæk Consult er de første i Skandinavien, som finder og udvælger reklamebureauer til kunderne. Et marked med et angiveligt meget stort potentiale. I dag udvælger ”search and selection”-bureauer eksempelvis reklamebureauer til 65 pct. af USA’s samlede reklamebudgetter.
MARKEDSFØRING

Kunsten at vælge reklamebureau

Med over 300 reklamebureauer i Danmark er det sin sag at vælge, hvilket bureau du skal samarbejde med. Om dit reklamebudget så lyder på 80.000, 800.000 eller otte millioner. Det bedste råd eksperterne kan give er: Gør dit hjemmearbejde, før du vælger.
MARKEDSFØRING

Direct marketing VIRKER!

Fagfolk og iværksættere er enige: God Direct Marketing virker. Gør du det rigtigt, sælger du flere varer og services ved hjælp af Direct Marketing end ved at bruge mange af de andre redskaber fra reklameskuffen. Men laver du det forkert, er kunden væk på tre sekunder.
MARKEDSFØRING

Gratis markedsføring med Microsoft Office

For iværksættere har ordet »gratis« som regel en behagelig klang. Ganske vist er Microsofts Office-pakke ikke just gratis, men de fleste har den i forvejen, og nu er der kommet en bog om, hvordan softwaren kan bruges optimalt i markedsførings-øjemed. Forfatteren giver her vore læsere nogle solide godbider fra værket.
MARKEDSFØRING

Iværksætterblog - en nem kilde til synlighed

En blog er en slags dagbog, man skriver hver dag på nettet, så alle kan læse den. Den er nem at oprette, og kan supplere iværksætterens øvrige kommunikation – men det er også en tidssluger.
MARKEDSFØRING

Hvornår og hvordan kan man bruge tv til markedsføring?

Mediebureauerne står for rådgivning og indkøb af langt de fleste kampagner på de danske tv-stationer. Her giver Michael Stein fra mediebureauet OMD sine bedste råd om tv-reklamering for mindre virksomheder videre.
MARKEDSFØRING

Reklamer i tv er ikke kun for store virksomheder

Det er ikke kun de store virksomheder, der kan have glæde af tv-mediets evne til at skabe hurtige resultater. Også mindre virksomheder kan med fordel benytte sig at tv-reklamer. Under forudsætning af, at målgruppen er den rigtige.
MARKEDSFØRING

Direkte markedsføring - når du vil have kunderne i din hule hånd

Papirgrossisten Map Danmark ønskede at gøre noget ekstra for sine nøglekunder. Derfor arrangerede de en stor direct marketing-kampagne, der mundede ud i en event, hvor kunderne selv skulle betale for at høre Map Danmarks budskaber. Det gjorde kunderne glade og gerne.
MARKEDSFØRING

Snak dig til succes

Verdens ældste form for markedsføring, mund-til-mund-metoden, har fået et nyt navn: »Buzz«. At få mennesker til at »buzze« om dit produkt er stadig – når det lykkes – verdens bedste måde at få dit budskab billigt ud og salgskurverne op. Men faldgruberne er mange, er eksperter og praktikere enige om.
MARKEDSFØRING

Der er ingen lottogevinst

MARKEDSFØRING

MLM er køb, ikke salg

MARKEDSFØRING

Multi-level marketing - familiens sorte får?

Lugter det ikke lidt af pyramidespil? Det er garanteret en eller andet sekt, der står bag. Bagmændene scorer selv hele kassen. Fordommene stortrives, når snakken falder på MLM – multi-level marketing. Men som familiens sorte får, der en sjælden gang får chancen for at bevise sit sande værd, er det måske også på tide at give det omstridte koncept lidt goodwill.
MARKEDSFØRING

I starten var det hemmeligt

Netpointers’ ville i starten ikke vise andre, hvad de havde gang i, men da de nåede en markedsandel på 80 pct. begyndte de at annoncere. Styrken var tilstede, og ønsket er at lægge afstand til konkurrenterne ved at opbygge et brand.
MARKEDSFØRING

Online sammen med print

Hellere én stor end tre små annoncer, mener de hos Hedal:Kruse:Brohus A/S. Og gerne tekst til at forklare hvad produktet handler om, også selv om nogle springer annoncen over.
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign