Cxense Display
Forretningsudvikling

Undertøj med ambitioner

FORRETNINGSUDVIKLING

Undertøj med ambitioner

Nordens mest crowdfundede stykke tøj har snart 10.000 følgere på Instagram, hvilket er mere end mange etablerede og store brands har. Der er tale om Organic Basics, en abonnementsordning på økologisk herreundertøj. Efter den meget succesfulde Kickstarter-kampagne i 2014 skulle det dog tage et års tid, førend der var en skarp strategi og ditto klar retning. Mads Fibiger Rasmussen, CEO og stifter, løfter sløret lidt for dét at ville vækste og samtidig famle i blinde – og at de to ting bestemt ikke følges ad.
FORRETNINGSUDVIKLING

Estland overrasker som forretningsland

Da Aditus-netværket forleden var en tur i Estland blev nogle store fordomme gjort alvorligt til skamme. For esterne har ikke ligget på den lade side siden landet løsrev sig fra Sovjetunionen. I dag giver landet os baghjul på mange afgørende parametre, skriver iværksætter Andrew Dahl i denne rejseberetning.
FORRETNINGSUDVIKLING

Vejen til et succesfuldt investor pitch

værksættere hører ofte at ”Din forretningsplan skal kunne stå på bagsiden at dit visitkort” eller ”Du skal lave et elevator pitch og gøre investor interesseret i din forretning på den tid, det tager at køre fra 1. til 11. etage”. Idéer og formater til det perfekte investor pitch er mange, men uanset rammerne har de stort set alle én ting til fælles: et investor pitch skal være kort, præcist – og så skal det skal være interessant! I Accelerace har vi gennem årene set og arbejdet med mange spændende forretningsidéer, mange iværksættere og deres investor pitch præsentationer, og i denne artikel giver vi et bud på nogle af de mest klassiske faldgruber, der gør sig gældende i forbindelse med investor pitch.
FORRETNINGSUDVIKLING

Handling gør forskellen – Syv trin i kreativ forretningsudvikling

Som iværksættere hører vi ofte opfordringen “work smarter, not harder”. Men vi ved også, at der brug for begge dele. Vi skal både træffe kloge beslutninger, og vi skal løse et væld af opgaver, før virksomheden er en succes. Så hvordan kan vi lave en handlingsplan, der hjælper os til at få gjort det rigtige først?
FORRETNINGSUDVIKLING

Gør det du er bedst til og få råd til resten

Kender du det? Du har en super ide, dit produkt er klar, men hvordan får du skruet en forretningsplan sammen, så du kan få solgt produktet og få din virksomhed til at vokse? Måske burde du udnytte den ekspertise og de kompetencer, der findes hos private rådgiverne, og så selv bruge din energi på det, du er bedst til og brænder for.
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign