Cxense Display
ORGANISERING

Den dynamiske to-do-liste

Jakob Axel Bejbro Andersen er ph.d. og iværksætter på samme tid. Det er også disse to verdener, han forsøger at kombinere i det projekt, som han kalder ”en avanceret huske-liste” eller “et præcist billede af de beslutninger, der tages i virksomheden”.
ORGANISERING

Team Danmark-model kan bane vej for iværksættere

At skabe innovative vækstvirksomheder kræver mere end blot gode rammebetingelser. Ifølge Symbions direktør, Peter Torstensen, er der masser af inspiration at hente fra Team-danmark modellen, når det kommer til at spotte iværksættertalenter – og udvikle dem.
ORGANISERING

Human resource for iværksættere

Iværksættere, som ikke er erfarne med Human Resource, navigerer ofte rundt i et komplekst univers med stor risiko for at begå fejl på fejl i både rekrutteringen og i fastholdelsen af medarbejdere. Per-Henrik Goosmann fra Ernst & Young opstiller et par tommelfingerregler.
ORGANISERING

Kunsten at hyre og fastholde

Mere end hver tiende iværksætter i DI’s IværksætterNetværk har måttet opgive at besætte en ledig stilling. Og tæt på en femtedel gør ikke noget for at fastholde medarbejderne, når de en gang er ansat …
ORGANISERING

Fra EasyJet til chartret privatfly

Forretningsrejsen kan i dag skrues sammen med enten pris eller komfort som den primære faktor. Men hvor meget må man gå på kompromis med dén faktor, man nedprioriterer?
ORGANISERING

Fasthold talenterne

Har du først fundet de helt rigtige medarbejdere, melder der sig et nyt spørgsmål: hvordan får du dem til at blive? Det er ikke nogen let opgave – og det er dyrt, når dygtige medarbejdere forlader butikken. Eksperterne giver dig her gode råd om at fastholde talenterne.
ORGANISERING

Få styr på dine kontakter

Kan du altid finde dine kontaktdata – og går det hurtigt nok? Tager det lang tid for dig at skrive til særlige modtagergrupper? Får du altid registreret dine nye kontakter – og får du fulgt effektivt op på eventuelle kundeemner? Henrik Dahl nogle fif til, hvordan du på en enkel måde kan få styr på alle dine kontakter og dermed hurtigt kan kommunikere med dem.
ORGANISERING

Hold styr på dit skrivebord

Ligner dit skrivebord et sammenstyrtet papirhus? Flytter du ofte dine papirer rundt gang på gang? Overser du opgaver, fordi de kom for langt ned i opgavebunken? Giv dig selv nogle enkelte rutiner og få et blankere skrivebord med plads til at arbejde.
ORGANISERING

Hold styr på dine ordrer

Modtager din virksomhed mange klager? Leverer I tit for sent eller i sidste øjeblik? Ender opgaverne hos chefen, fordi der ikke er andre som kan løse dem? Så er det på tide at sætte fokus på ordreflowet, skriver Henrik Dahl fra BestPerformance.
ORGANISERING

Fra kaos til kontrol over skrivebordet

De daglige administrative opgaver vokser hastigt, når en virksomheds vækst tager fart. Det er nødvendigt med systemer for at indbakken og papirbunkerne ikke løber løbsk. Vi har mødt en ekspert i at organisere skrivebordet.
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign