Cxense Display
Findes i: #25 (Juni/2007) side 47
Artikeltype: Bøger
Forfatter(e): Jesper H. Andersen
   

Tør du gå til dine gode kunder og fortælle dem, at du hæver prisen? Og tør du gå til de dårlige, og sige fra? Ellers er der hjælp at hente i svenske Ulla-Lisa Thordéns nye bog på dansk, ”Sæt pris på dig selv”. Det er bogen for de lidt salgssky, der gerne vil lære at sælge sig selv og finde ud af, hvad deres ydelser skal koste.
    ”Ulla-Lisa Thordén bringer lyst og lethed ind i sælgerrollen,” reklamerer pressemeddelelsen, og det er ingen overdrivelse. Bogen er fantastisk velskrevet og emmer af mange års erfaring med at sælge. Den går seriøst til værks, men det er ikke til at undgå at blive i godt humør af Ulla-Lisa Thordéns finurlige måde at sige tingene på. Direkte, men med et glimt i øjet, fører forfatteren læseren igennem hele salgsprocessen, lige fra overvejelser om, hvad man egentlig sælger, til meget konkrete anvisninger på, hvordan man kan gribe f.eks. en prisforhøjelse an.
    Ulla-Lisa Thordén har ingen problem med selvstændige, der ikke ønsker at udvikle deres forretning videre, men ”ve dig, hvis du bliver inden for din zone, udelukkende fordi du er for doven eller for fej eller for uinteresseret i at udvikle dig videre,” skriver hun.
    Alle nye selvstændige møder de samme banale tvivlsspørgsmål på deres vej, som f.eks. om det er i orden at afvise en god gammel kunde, som man ikke tjener penge på, eller om man mon nu virker grisk, hvis man sætte prisen på sin ydelse op. Ulla-Lisa Thordén giver svaret, så man efterfølgende synes at det er den mest indlysende sandhed i verden. Tænk at noget kan formidles så rammende og let. Ve dig, hvis du ikke køber denne bog. (jha)

”Sæt pris på dig selv”, af Ulla-Lisa Thordén, 119 sider, kr. 199,
Børsens Forlag
 

Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign