Cxense Display
Findes i: #46 (Oktober/2009) side 31
Artikeltype: Bøger
Forfatter(e): Jesper H. Andersen
   

De fleste iværksættere synes det er en stor nyhed, når de lancerer deres produkt. Sådan ser verden dog langt fra altid ud fra journalister og redaktørers synsvinkel. De bombarderes med pressemeddelelser, og kun et fåtal ender med at få omtale. Så meget desto vigtigere at skrive en pressemeddelelse, der optimerer ens chancer – men hvordan gør man lige det? Det har journalist og retoriker Søren Marquardt Frederiksen sat sig for at svare på i bogen ”Få det fortalt – Sådan skriver du gode pressemeddelelser”, som netop er udkommet på Gyldendal.
Bogen retter sig mod virksomheder, både de små, hvor indehaveren selv må til tasteturet, og de store, der har PR- og kommunikationsmedarbejdere på lønningslisten. Den baserer sig på en række interviews med journalister, redaktører og kommunikationsfolk, der har løftet sløret for, hvad der virker, og lige så væsentligt – hvad der arkiveres lodret efter de to sekunder, som mange journalister bruger på at vurdere en pressemeddelelse.
Det handler om at sætte sig ind i journalisters arbejdsvilkår og servere sine historier, så journalisten kan bruge dem. De rette medier skal udvælges og historien skal vinkles og være kort og klar, samt have fængende overskrifter.
 

Få det fortalt – Sådan skriver du gode pressemeddelelser af Søren Marquardt Frederiksen, Gyldendal Business, 2009, www.gyldendalbusiness.dk, kr. 250,-

Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign