Cxense Display
Findes i: #52 (April/2010) side 31
Artikeltype: Bøger
Forfatter(e): Jesper H. Andersen
   

Indien er et stort land med mange mennesker, mange sprog og mange kulturer. Alligevel kan man godt tale om én samlet forretningskultur, mener hr. og fru Gesteland, der har begået dette informative værk om at leve og gøre forretning i Indien – hvilket der som bekendt er stigende interesse for i disse år, hvor Indien er en af verdens fire store fremadstormende økonomier. Hvis du som mange andre fra vestlige kulturer går og spekulerer over, hvorfor indiske sælgere ikke synes at have det ringeste begreb om at levere til tiden, hvorfor deadlines overskrides, hvorfor indere lover mere end de kan holde, hvorfor dine indiske forretningspartnere ikke kan tage simple beslutninger selv, eller hvorfor du konstant modtager dårlig kvalitet fra din indiske leverandør – så er der hjælp at hente i dette fine værk om indisk forretningskultur. Faktisk har bogens første del fokus på at svare på de ti spørgsmål, som vestlige forretningsfolk ofte stiller sig – herunder de ovennævnte – mens anden del er en praktisk guide for familier, der flytter til Indien. Det handler om at finde et sted at bo, akklimatisere sig, og om at forberede sig på de  udfordringer, man vil møde i det farverige land.India –

Cross-Cultural Business Behavior af Richard R. Gesteland og Mary C. Gesteland, CBS Press, 2010, 192 sider, kr. 299, www.cbspress.dk

Relaterede

Det frie initiativ (1) // Overtag en potentiel guldgrube (1) // Købers marked (1) // Holges gamle spand (1) // En god idé åbner ingen kassekredit (1) // Hvilken iværksættertype er du? (1) // Hvis bare jeg havde en idé (1) // Fra helsekostsælger til byggematador (1) // Med kurs mod et internationalt marked (1) // Skal jeg etablere mit selskab i Danmark og England (1) // Bred bund skaber nye stjerner (1) // Gode patenter koster millioner (1) // Skorstens-Meier fik en god idé (1) // Den amerikanske drøm gik i opfyldelse (1) // Nu vil vil islændingene være iværksættere igen (1) // Handling gør forskellen – Syv trin i kreativ forretningsudvikling (1) // Socialt og kommercielt entreprenørskab (1) // Kan jeg starte firma med en partner på 17 år? (1) // Tre måneder med fuld skrue (1) // 15 minutter med Julie Meyer (1) // I slipstrømmen af de store (1) // ”The gate- keepers have lost their keys” (1) // Flere vækstiværksættere med udenlandsk baggrund (1) // Kan vi bruge “Earn Out”-modellen? (1) // Må vi oprette dansk I/S fra Sverige? (1) // Du skal passe dit firma! (1) // Business Angels redder Silicon Valley ud af krisen (1) // Softwareudvikling med kenyansk islæt (1) // Skal jeg til retsmøde i Tyskland? (1) // Da regnskabet gik på nettet (1) // Ejeraftaler får skud for boven i den nye selskabslov (1) // En verden af muligheder (2) // Tilbud: Få 9.000 nye iværksættere (2) // Hvordan starter jeg A/S eller ApS? (1) // En god weekends arbejde (1) // Vælg virksomhed eller selskab med omhu (1) // Tre måneders intensiv opstart (1) // Mesterlære for iværksættere (1) // ”Lige” over grænsen... (1) // Internationalt udsyn styrker dansk iværksætteri (2) // Hvorfor flytter danske iværksættere til Silicon Valley? (1) // Husk din yndlingsvin (1) // Pistoler, piger og pilsnere (1) // Sådan får du et lækkert design til næsten ingen penge (1) // Debatindlæg: Oplev verden som digital nomade (1) // Bloddonation og global impact (1) //
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign