Cxense Display
Findes i: #60 (Juni/2011) side 34
Artikeltype: Bøger
Forfatter(e): Jesper H. Andersen
   

Siger man ordet ”salg” til en kunstner kan man godt være heldig at få et par himmelvendte øjne. Det er ikke en aktivitet, der passer særlig godt ind i kunstneres selvforståelse. Men det skal være en gammel løgn, hvis det står til Maiken Ingvordsen, der selv er kunster og kreativ iværksætter med en baggrund som pianist og komponist fra Rytmisk Musikkonservatorium. Mulighederne for at fundraise, producere, sælge og markedsføre sig selv som kreativ og kunstner har nemlig aldrig været bedre end nu, mener hun. At have svært ved det med salget er derimod en ærlig sag, og her er der hjælp af finde i hendes nye bog om fundraising til kreative projekter og kunsten at sælge sig selv.

Bogen rummer indspark til, hvordan man kommer fra den gode idé til en nedskrevet plan, med projektbeskrivelse, budgetter, tidsplan, mv. Derudover behandles emner som PR, markedsføring, målgrupper, digitalt materiale m.m., og de praktiske udfordringer i fundraising- og salgsprocessen kan man også finde hjælp til.

”Fundraising til kreative projekter / Kunsten at sælge sig selv”, af Maiken Ingvordsen, Gyldendal Business, 2011, 178 sider, www.gyldendalbusiness.dk, kr. 249,95

 

Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign