Cxense Display
Findes i: #43 (Maj/2009) side 37
Artikeltype: Bøger
Forfatter(e): Jesper H. Andersen
   

Inspiration  ude fra den store verden er en god ting. Og selv om du føler dig fuldt informeret med nærværende blad, så kan vi anbefale også at læse nogle af vore amerikanske modstykker. Tre af de førende er Entrepreneur, Inc. og Fast Company, der alle fås i abonnement for hhv. 36 og 46 dollars om året.
Det er alle blade i den høj kvalitet (de grimme forsider på Entrepreneur afspejler ikke kvaliteten af indholdet), og koncepterne virker umiddelbart ret ens. De skriver alle om iværksættervirksomheder på vej frem og nye ideer, men Fast Company er ikke som sådan et iværksætterblad – det handler mere om, hvad der rører sig blandt de progressive virksomheder og fokus er på de mennesker, der får det til at ske. Skulle man sætte et enkelt ord på dette blad, ville ”tendenser” nok være det bedste bud.
Inc. kalder sig for ”The Handbook of the American Entrepreneur” – det er et how to-blad, et værktøjsblad, der i hvert nummer kommer omkring bl.a. finansiering, salg og markedsføring, ledelse og teknologi, ved siden af det aktuelle stof, cases, klummer og diverse.
Entrepreneur har nok det skarpeste fokus på portrættering af iværksætterne, men kommer ellers også omkring kategorierne penge, sælg, teknologi og aktuelt. Som sådan kan Inc. og Entrepreneur trods deres forsøg på at skabe hver sin distinkte profil godt minde temmelig meget om hinanden – Entrepreneur dog som den lidt støvede fætter i selskabet.
Men der er bestemt masser af guldkorn at hente fra de driftige amerikanere, hvor en entrepreneur i parantes bemærket ikke er frisøren nede på hjørnet, men dem der har blikket stift rettet mod vækst.

Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign