Cxense Display
Findes i: #52 (April/2010) side 30
Artikeltype: Bøger
Forfatter(e): Bogresume.dk
   

Hvem bør læse denne bog?
Denne bog er et vigtigt redskab for alle, der har holdt sig tilbage for at få den ros de fortjener, eller har været bange for at sige fra, når en idé er blevet stjålet fra dem. Den er nødvendig læsning for dem, der er skeptiske over for selvpromovering og forblændet lever i “mit arbejde taler for sig selv.” At prale med finesse er helt afgørende for at holde sig foran i forretningsverden.

Om forfatteren
Peggy Klaus er en verdensberømt Fortune 500 kommunikationscoach, der har været rådgiver for amerikanske højtstående ledere i mere end et årti.

Resumé
Lad os opgive myten om, at det ikke er pænt at prale, og få øjnene op for, at det er en kunstform, der sætter os i stand til at få anerkendelse for vores hårdt udførte arbejde. Pral hjælper os med at opnå den succes vi ønsker, men bliver ofte ikke anvendt, fordi vi er for generte til at tale om vores meritter offentligt. Mere listige kollegaer stjæler ofte den anerkendelse, som var vores, hvorefter vi føler os frustrerede og hjælpeløse. Hvis vi lærer at prale med finesse, kan vi sætte en stopper for dette og langt om længe nå vores mål om succes.
Til at begynde med skal vi finde det, vi er gode til. Lidt selvransagelse kan hjælpe her. Og det er nødvendigt at besvare følgende spørgsmål:
•  Hvilke positive personlige egenskaber har jeg?
•  Hvilke bemærkelsesværdige ting har jeg gjort og oplevet?
•  Hvad har været mine mest givende succeser i min karriere?
•  Hvor gør jeg en forskel for andre?


Svarene på disse spørgsmål hjælper dig med at finde interessant materiale i form af ”pralestykker” og “pralesætninger”, som kan gemmes i din “pralepose”, der er en samling af dine mest spændende historier og succeser.
Brug dette materiale til at starte en pralekampagne. Du skal huske at holde disse oplysninger opdateret, så de er nye, originale og fængende. Du kan også tilpasse oplysningerne efter publikum og situationen. Det vil give dig mulighed for at få vigtige forretningsaftaler i hus, holde interviews fuld af selvtillid og entusiasme, og kunne håndtere andres bedømmelse af dig.
Iværksættere repræsenterer deres virksomheder og produkter, og skal derfor være bevæbnet med en ”pralepose”. En korrekt sammensat ”praleagenda” kan være mere effektiv end dyrt betalte reklamer!
Nu for tiden, hvor vi bevæger os mod den “ansigtsløse kommunikation”, er praleri uundværligt. Vi har brug for at kommunikere med ledere og kunder, der hele tiden er på farten, for at gøre dem bevidste om vores fremskridt, resultater og produkter. Det er vigtigt at inducere entusiasme og humor i vores stemme og skriftlige kommunikation for at kompensere for manglen på “visuelle referencer.”

Boginfo
BRAG! The Art of Toothing Your Own Horn Without Blowing It Af Peggy Klaus, ISBN 978-0446692786, 193 sider

 

www.bogresume.dk kan du købe bogen og hele resuméet. Bogresume.dk udgiver hver uge et dansk resumé af en international business bestseller. Resuméet er på 5-7 sider og formidler derved essensen… hurtigt.

Relaterede

Amning og ambitioner (1) // Spam internettets forbudte frugter (1) // Selvfølgelig er hun iværksætter (1) // Brug dig selv som varemærke (1) // Konkurrenterne får baghjul (1) // Se din hjemmeside som en pakke vaskepulver (1) // Grib dit marked (1) // Hvem siger nej til 19,8 millioner? (1) // Hvad skal du og dit firma twitte om? (1) // 15 minutters berømmelse – når medierne hjælper salget på vej (1) // Den ultimative salgsressource (1) // 3 bøger om søgemaskineoptimering (1) // Må jeg sælge min nyhedsmail? (1) // Det digitale stempelkort (1) // 7 Adwords fejl der kan koste dig dyrt (1) // Sådan får du et lækkert design til næsten ingen penge (1) // Dit PR-arbejde skal have hjerte og skabe værdi (1) // Bliv synlig i det digitale landskab (1) // They can shout: Graduateland (1) // Kan dine kunder finde dig online? (1) //
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign