Cxense Display
STRATEGI

Unboss dig selv og din organisation

Drop den forældede industrielle tankegang, riv hierarkierne ned og sæt formål højere end profit. Sådan lyder det fra Lars Kolind og Jacob Bøtter i bogen Unboss, hvor de argumenterer for, at enhver leder skal se sin virksomhed som et ubegrænset, socialt netværk. Det vil skabe bedre lederskab og bedre organisationer - og i sidste ende en bedre verden.
STRATEGI

”Konkurrenter? Dem har vi ikke nogen af…”

Mange iværksættervirksomheder definerer deres konkurrenter for snævert og får aldrig involveret kunden, når markedet og konkurrenterne skal afdækkes. Ved at gøre en indsats for at forstå kundens arbejdsproces samt succes- og valgkriterier, har virksomheden de bedst mulige forudsætninger for at forstå markedet de opererer i, og spotte hvem deres konkurrenter er.
STRATEGI

Vækst og bløde værdier går hånd i hånd

Kunstens og de kreative fags bløde værdier er ikke uforenelige med tanken om bundlinie. De to kan gå hånd i hånd og påvirke hinanden positivt, skriver kunstner og kreativ iværksætter Maiken Ingvordsen.
STRATEGI

Exit for begyndere – bliv klar til den dag, virksomheden skal sælges

Som vækstiværksættere har vi oftest fokus på at udvikle vores forretning – ikke på at skille os af med den. Men der kommer måske en dag, hvor vi ikke længere har lyst til at stå i spidsen for virksomheden, eller hvor det er bedst for den at få en ny ejerkreds. Så hvordan kan vi forberede os bedst muligt til den dag, virksomheden skal skifte ejer?
STRATEGI

Tænd for virksomhedens strategiske radar

Forretningsverdenen er blevet mere kompleks, og det kan være svært at følge med i alle de faktorer, der påvirker ens virksomhed. Derfor har virksomheden brug for en strategisk radar.
STRATEGI

Handler din konkurrent stadig offline om tre år?

Ni ud af ti danske virksomheder har en hjemmeside, men kun en fjerdedel giver kunden mulighed for at bestille online. Er det en langtidsholdbar strategi?
STRATEGI

På jagt efter muligheder i en krisetid

Nye markeder, fusioner og opkøb, optimering af driften. Det er blandt svarene, når Ernst & Young spørger vækstvirksomheder, hvad de fokuserer på under krisen.
STRATEGI

Ansættelser er nødvendige for væksten

Som iværksættere kan man føle, at man ikke har råd til at ansætte en ny medarbejder. For at få råd til det, skal man tjene flere penge, men for at gøre det, har man netop brug for flere ressourcer i virksomheden. Hvordan kommer man ud af den onde cirkel og skaber en platform for, at virksomheden kan vokse?
STRATEGI

Kenya bugner af forretningsmuligheder

Kenyas økonomi boomer, og det er ikke nær så besværligt at starte firma i landet, som mange danskere forestiller sig. Det er beskeden fra danske Johnni Kjelsgaard, der har været aktiv forretningsmand i landet siden 1999 – og som synes, at andre danske iværksættere burde følge trop.
STRATEGI

Overtag en potentiel guldgrube

Et iværksætter-eventyr behøver ikke begynde med den dybe tallerken hver gang. Ofte er det en bedre forretning at overtage en eksisterende virksomhed end det er at bygge op fra nulpunktet. Vivian A. Voldgaard ser på mulighederne i dette nummer tema.
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign