Cxense Display
Findes i: #57 (Februar/2011) side 6
Artikeltype: Ideer
Forfatter(e): Iben F. Skjærlund
   
Ben Johnson og James Hobbis lancerede i november 2010 en ny film-portal, facebook-applikationen Gruvi.tv, der skal gøre det nemmere for biografgængere at holde sig opdateret, vælge film og købe billetter. Målet er at skabe verdens første sociale film-site, der fuldstændig baserer sig på Facebooks netværkstanke.

Bliver du lidt for ofte skuffet over en dårlig film i biografen? Eller glemmer du at se de film, du gerne ville? Så er Gruvi.tv
måske løsningen. Gruvi er en online service, der giver brugeren mulighed for at se trailers og programmer fra den lokale biograf, planlægge biografture, bedømme film og se hvilke film vennerne kan lide. ”Vi har lavet en markedsundersøgelse der viser, at vi påvirkes utrolig meget af vores omgangskreds, når vi søger film på nettet og går i biografen. 75 pct. af alle biografgængere stoler på venners meninger om film, og vennernes meninger er utrolig vigtige når vi vælger, hvad vi skal se,” siger Ben Johson og fortsætter:

”Langt de flest går i biografen sammen med andre, og mere and halvdelen af os vælger film ud fra, hvad de andre gerne vil se. Den sociale interaktion har enorm betydning, så derfor er Gruvi baseret på netop det sociale element, som mange andre film-portaler mangler,” siger Ben Johnson og fortæller, at Gruvi over tid lærer brugerens præferencer at kende og derudfra anbefaler film.
I tillæg til at gøre det nemmere at planlægge en tur i biffen, skal Gruvi være en effektiv markedsføringskanal for filmselskaber.
”Vi kan hjælpe filmselskaberne med hente de ”rigtige” brugere til en films fanside. For at se filmens trailer eller spilletidspunkter, skal brugeren ”like” siden. På den måde konverteres en besøgende til fan. Samtidig kan vi levere information om brugernes adfærd, deres præferencer osv., som er meget værdifuld for selskaberne,” siger Ben Johnson og fortæller, at Gruvi’s fortjeneste ligger i, at filmselskaberne betaler for hver bruger der bliver til fan i løbet af en kampagne-periode.

”Gruvi-applikationen er nu live i Danmark, og den lanceres i Storbritanien i løbet af februar. Når teknologien er helt på plads, kan servicen udvides til også at rumme andet indhold og andre former for arrangementer. Servicen har et kæmpe potentiale, idet vi er i stand til effektivt at tiltrække “likes” til enhver fan-side og kræve nogle af de anslået 10 milliarder dollars, som vil blive brugt på Facebook-markedsføring i 2015,” siger Ben Johnson.

Læs mere på www.gruvi.tv

 

Relaterede

Det er mit navn... (1) // Spam internettets forbudte frugter (1) // Manden der ikke kunne lade være (1) // Hvad skal du og dit firma twitte om? (1) // De store linier i forbrugertrends (1) // Er det domænesnylteri? (1) // Planket af de store (1) // Gode historier i kedelig indpakning (1) // Er der penge i folks mobiloptagelser? (1) // Internationalt varemærke? (1) // Bamser, badeænder og bundlinje (1) // 3 bøger om søgemaskineoptimering (1) // Let's do the Hub (1) // Må man låne - måske bare lidt? (1) // Det mobile medielandskab (1) // Genvej til bedre fildeling (1) // Vakuumpakket iværksætteri (1) // Danmark som udkantsområde (1) // Bliv dus med internettet (1) // Byg bare Babelstårnet færdigt (2) // 123hjemmeside erobrer Europa fra Danmark (1) // Graduateland visker grænserne ud (1) // Sådan får du dine produkter hjem fra Kina - til tiden, og i rette kvalitet og pris (1) // Hvorfor flytter danske iværksættere til Silicon Valley? (1) // Husk din yndlingsvin (1) // Når golfbolden ruller (1) // Minister vil ruske liv i slappe websider (1) // Pistoler, piger og pilsnere (1) // Skal virksomheden tænkes nordisk? (1) // Husk, at du (næsten) aldrig starter fra nul (1) // They can shout: Graduateland (1) // Kan dine kunder finde dig online? (1) //
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign