Cxense Display
Findes i: #50 (Februar/2010) side 8
Artikeltype: Ideer
Forfatter(e): Iben F. Skjærlund
   
Ole Krabbe Olesen, 64, har skabt et nyt koncept for reparationer af cykler, hvor mekanikeren kommer til kunden i stedet for omvendt. Konceptet kaldes EasyCycling, og målet er at gøre det lettere for Danmarks cyklister at have en køreklar og sikker cykel.

”Det er bøvlet at få serviceret sin cykel, når man skal bringe cyklen til mekanikeren, som skal visitere, give et tilbud og reparere, hvorefter man kan hente cyklen nogle dage senere. Rigtig mange bruger cyklen som transportmiddel til skole eller arbejde, hvor den står parkeret hele dagen. Det kan man jo lige så godt udnytte, så folk ikke skal gå tidligt fra arbejde for at nå til cykelmekanikeren før lukketid,” siger Ole Krabbe Olesen.
Han har udviklet et mobilt cykelværksted i form af en trailer, som mekanikere kan leje eller købe. EasyCycling sørger for at indgå samarbejde med skoler og arbejdspladser i mekanikerens lokalområde, som så skal besøges måske tre-fire gange i løbet af en måned afhængig af behovet.
”Via vores hjemmeside kan du se, hvornår der er en mekaniker – en EasyMan – på netop din arbejdsplads eller på en lokation i nærheden. Den pågældende dag kan du få repareret din cykel, og hvis du på forhånd ved, hvad der skal repareres, kan du sende en mail eller sms, så EasyMan er forberedt,” forklarer Ole Krabbe Olesen og nævner, at mekanikeren ikke kommer ud akut for at lave én cykel.
”Men vi arbejder på at lave aftaler med blandt andet servicestationer, hvor vores EasyMen kan stå f.eks. fra kl. 16-21, ligesom man kan aftale med sin EasyMan, at han tager cyklen med hjem privat, hvor den så kan afhentes. Filosofien er, at alt skal være så nemt som muligt for kunden,” siger Ole Krabbe Olesen. Han forsikrer dog, at det sagtens kan være nemt og samtidig af høj kvalitet.
”Mekanikerne fungerer som selvstændige, men skal være villige til at leve op til vores kvalitetsmål, deltage i opstartskurser og mødes med os mindst én gang om året, for at blive opdateret. Og så er det vigtigt, at mekanikerne kender deres egne begrænsninger,” siger Ole Krabbe Olesen. Han har allerede så mange EasyMen og lokationer på plads rundt om i landet, at de første mobile cykelværksteder er klar til lancering til april.
 

Læs mere på www.easycycling.dk

 

Relaterede

Innovation er svaret (1) // Bog: få tid til det du er bedst til (1) // Isterningemanden (1) // Stress er livstruende - også for virksomheden (1) // 80% er godt nok (1) // Hormonerne bestemmer det hele (1) // Vejen til en ikke-stresset hverdag (1) // En Lille Hjælper til innovation (1) // Nyt hjælpemiddel til genoptræning (1) // Da regnskabet gik på nettet (1) // På kanten af fremtiden (1) // Planket af de store (1) // Med bud fra kiosken (1) // Indbrudstyvens skræk (1) // Man er jo bare et menneske (1) // Forord til bogen (1) // Vakuumpakket iværksætteri (1) // Pas på pionerånden (1) // Cykelbanditten bryder med traditionerne (1) // Sprogøre for musik (1) // Husk din yndlingsvin (1) // Iværksætterhøjskolen (1) // Nyt dansk koncept skaber super solceller (1) // Gamle vaser i nye striber (1) // Tre-To-En.Nu: Iværksætteri på en ny måde (1) // To ting, der udfordrer alle startups: TID og PENGE (1) // Prisvindende papkrykkeiværksættere (1) // Iværksætter, forudse fremtiden! (1) // Bloddonation og global impact (1) //
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign