Cxense Display
Findes i: #60 (Juni/2011) side 6
Artikeltype: Ideer
Forfatter(e): Iben F. Skjærlund
   
Christian Burfelt, 29, og Søren Bo Steendahl, 26, udgør halvdelen af teamet bag Poteo, som er en gratis mobil-applikation, der digitaliserer stempelkort. Ideen er at gøre det nemmere for stamkunder at opnå bonusser og samtidig give virksomheder mulighed for at få et enkelt loyalitetsprogram, der kan optimere deres salg.

Mange har oplevet frustrationen ved at miste eller glemme stempelkortet til stamstedet, så man må starte forfra på et nyt kort, når man igen står ved disken. Det skal være slut nu, hvis det står til mændene bag mobil-applikationen Poteo.

”Vores grundtanke er at gøre det velkendte koncept med stempelkort nemmere. Mobiltelefonen har man altid på sig og dermed har man stempelkortet lige ved hånden,” siger Christian Burfelt og fortæller, at Poteo-applikationen er bygget op omkring QR-koder, som man scanner med sin mobil.

”Når du kommer på en bar eller cafe, som er med i Poteo, så scanner du stregkoden, som hænger tilgængelig i lokalet eller fås ved disken. Herefter får du automatisk et digitalt stempel til det sted, du befinder dig. Poteo-applikationen holder styr på alle dine stempelkort og bonusser, og når dit stempelkort er fyldt, får du din bonus ved at vise mobilskærmen ved kassen,” siger Christian Burfelt.

Poteo-applikationen er gratis for både brugere og virksomheder, men tanken er at forretningen skal baseres på salg af white label-løsninger (løsninger i kundernes eget navn, red.)

”Vi har fået så god feedback på vores koncept, at vi nu også tilbyder white label-versioner, så større kæder kan købe hele systemet under deres eget navn og dermed få en kommunikationskanal og et skræddersyet loyalitetsprogram,” siger Søren Bo Steendahl og fortsætter:

”Når først applikationen er ude, kan virksomheden lave alle mulige tilbud, der ikke er betinget af, at kunden har været på besøg et bestemt antal gange. De kan f.eks. aktivere deres kunder og minde dem om tilbud og events. Samtidig får virksomheden en masse værdifuld information om kunderne – hvem scanner på hvilke tider af døgnet osv.,” siger Søren Bo Steedahl.

Efter blot fire måneder har Poteo masser af brugere og virksomheder tilknyttet, og der kommer hele tiden nye til.

”I princippet kan alle virksomheder, der har en fysisk lokation, være med. Indtil videre har vi ikke brugt penge på markedsføring, men vi er i gang med at lave salgspartnerskaber med nogle reklamebureauer, som får vores produkt som en del af deres portefølje og dermed kan være med til at sælge Poteo ind til deres kunder. Så der er masser af muligheder,” slutter Christian Burfelt.

 

Læs mere på www.poteo.dk

 

Relaterede

Amning og ambitioner (1) // Spam internettets forbudte frugter (1) // Selvfølgelig er hun iværksætter (1) // Brug dig selv som varemærke (1) // Konkurrenterne får baghjul (1) // Se din hjemmeside som en pakke vaskepulver (1) // Grib dit marked (1) // Hvem siger nej til 19,8 millioner? (1) // Hvad skal du og dit firma twitte om? (1) // 15 minutters berømmelse – når medierne hjælper salget på vej (1) // Den ultimative salgsressource (1) // Det rene pral (1) // 3 bøger om søgemaskineoptimering (1) // Det mobile medielandskab (1) // Må jeg sælge min nyhedsmail? (1) // Mobiltelefonen som betalingsmiddel (1) // 7 Adwords fejl der kan koste dig dyrt (1) // Sådan får du et lækkert design til næsten ingen penge (1) // Dit PR-arbejde skal have hjerte og skabe værdi (1) // Bliv synlig i det digitale landskab (1) // They can shout: Graduateland (1) // Kan dine kunder finde dig online? (1) //
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign