Cxense Display
EKSPORT

Smalt koncept fanger kineserne

Sinolog Simon Gjerø har formået at omsætte sin egen livslange fascination af kinesisk kultur og historie til et forretningskoncept, som stille og roligt vinder ind i kinesernes hjerter.
EKSPORT

Omstillingsevne er alfa og omega

Væk med pessimismen – se fremad i stedet for. Dette var et af hovedbudskaberne fra Anna Thygesen, da hun som taler på seminaret ”Eksport i vanskelige tider” gav de fremmødte jyske virksomheder en saltvandsindsprøjtning.
EKSPORT

Globalt udsyn - en vigtig kilde til vækst

Det kan betale sig at tænke globalt fra starten. De vækstiværksættere, der nomineres til Entrepreneur of the Year har blandt andet en langt større eksportandel end de øvrige vækstvirksomheder.
EKSPORT

Brobygning mellem danske og kinesiske virksomheder

Danmarks Eksportråds Innovationscenter i Shanghai er kommet godt fra start. Syv kinesere og fem danskere bemander kontoret midt i et af de største vækstområder i Asien. De hjælper danske innovative virksomheder med at skabe kontakter i Kina. En af disse danske virksomheder er Interresearch.
EKSPORT

Speeddating på Asiatisk Plads

Danmarks Eksportråds netværksgrupper er blevet et tilløbsstykke for mindre virksomheder, der enten har kastet sig ud på eksportmarkedet, eller som er ved at gøre sig klar til at prøve kræfter internationalt.
EKSPORT

Klart syn på fremtiden

Brillefirmaet FLEYE har haft fuld fart på siden opstarten i 2002. Europa og Japan er erobret – Australien er næste mål. Og det spænder finanskrisen ikke ben for.
EKSPORT

USA - ikke kun et marked for de store

Kunsthåndværkere og designere med lille produktion kan med fordel kigge på det amerikanske marked. Dyre designforretninger på den amerikanske øst- og vestkyst er potentielle aftagere. Da ordrerne på dyrt design ofte er små, knækker den mindre virksomhed ikke halsen på kæmpe ordrer.
EKSPORT

Go west

Ti danske iværksættere skal til New York med deres design i foråret, og Luna Hvid rejste i forvejen for at se, om det amerikanske marked var parat til hendes økologiske huer til kemopatienter. Det var det.
EKSPORT

Store franchiseingmuligheder i Zew Zealand

Franchising er den foretrukne måde at drive forretning på i New Zealand. Franchiseenheder har en overlevelsesrate på 94 pct. inden for de første tre år – og det er ikke kun store internationale koncepter, der har succes på markedet.
EKSPORT

Sushibokse til sushiland

Et brændende engagement, en hjælpsom japansk partner og kommunikation på Skype tilsat et ordentligt skvæt iværksætterånd har lettet OLTO Copenhagens vej til det japanske marked.
EKSPORT

Med kurs mod et internationalt marked

Vil du satse på et internationalt marked, har du ambitioner om at skabe en vækstvirksomhed, og har du brug for at skabe kontakter med et internationalt perspektiv? Så har Dansk Iværksætter Forening et tilbud til dig.
EKSPORT

Erhvervssamarbejde afhjælper fattigdom

Sydafrika er måske ikke det marked, man som virksomhed har allerøverst på listen som eksportmarked, men der er flere gode grunde til at overveje det sydafrikanske marked. Sydafrika er kommet langt siden det første demokratiske valg i 1994.
Dansk Iværksætter Forening · NOHO · Flæsketorvet 26 · 1711 København V · CVR: 10172942 · redaktion@ivaerksaetteren.dk · info@ivaerksaetteren.dk
Dudal Webdesign